Dvoje dece gratis


27. mart 2015.

 

Tražeći povoljne aranžmane za putovanje verovatno ste, bar jednom, naišli na oglase turističkih agencija koje u svojoj ponudi ”daju” dvoje dece gratis!!! Ovakva promotivna akcija imala bi smisla kad bi se u jezičkom smislu precizirala pogodnost, a da se ne dovede u pitanje pravo značenje marketinške poruke. Najčešće se, bez ikakvog objašnjenja i dodatnih informacija, oglašava ponuda hotela sa cenama smeštaja i dodatnim pogodnostima koji uključuju ”besplatnu decu”. Ali, ne samo što hoteli ”dele decu” već ne može svako ni da dobije ”besplatnu decu”. Možda na prvi pogled deluje neshvatljivo i dvosmisleno, ali da bi oglas bio što jednostavniji i pregledniji javljaju se i takve nelogičnosti. Istinska poruka takve reklame bi, zapravo, bila- ponuda kategorisanih hotela sa besplatnim smeštajem za dvoje dece. Ali, uvek postoji ono ALI, nije besplatan smeštaj za bilo koje dvoje mališana i tu postoje pravila i uslovi koji se pre svega odnose na uzrast dece. Ukoliko nije naglašeno u oglasu, to ćete zaključiti kada pozovete telefonom ili odete lično u agenciji. Potrebno vam je i dosta sreće, jer nije dovoljno što imate dvoje dece, već moraju i da se poklope njihove ”generacijske kalkulacije” za svaki hotel posebno. Može da se dogodi da se neko od dvoje vaše dece ne uklapa u ”zahteve” hotela i da zbog toga ne možete dobiti besplatan smeštaj za dvoje dece, a ni za jedno jer promocija važi za oboje. Sve u svemu, ako se to desi, moraćete da menjate hotel, destinaciju ili agenciju.

Zbog ovog prikrivenog, da ne kažem manipulišućeg oglašavanja, javlja se problem koji može da izazove nezadovoljstvo putnika. Loše iskustvo, nemogućnost realizovanja aranžamana i gubitak poverenja u turističku agenciju može uticati na stvaranje lošeg imidža agencije u javnosti.

Onda sledi logično pitanje: kome je uopšte potrebna reklama koja može da izazove negativan efekat i da li po svaku cenu treba da se oglašava usluga koja dovodi u pitanje smisao i verodostojnost sadržaja ponude?

Dodajte vaš komentar | Podelite na Fejsbuku