20. mart 2015.

 

Za uspešno predstavljanje kompanije (proizvoda ili usluge) na internet sajtu, najvažnija je informativnost, preglednost, funkcionalnost, ali i privlačnost sajta. Iako mnogi insistiraju na što neobičnijem i savremenijem dizajnu koji sadrži niz multimedijalnih opcija, jednostavnost i praktičnost sajta najčešće će vam omogućiti više poseta i veće zadovoljstvo posetilaca web strane. Bez obzira da li ste novi u poslu ili ste već duže vreme na tržištu, dobar i upotrebljiv sajt pomoći će vam, ne samo da se bolje predstavite, već i da iskoriste njegove prednosti za uspešno poslovanje i uvećanje profita. Ukoliko, je posetiocu sajta potrebno dosta vremena da pronađe neophodne podatke koji ga interesuju ili ti podaci ne postoje na stranici, vrlo brzo će izgubiti želju da se zadrži na vašem sajtu i potražiće drugo mesto na kojem će jednostavnije doći do informacija koje su mu potrebne. Taj drugi sajt često može da bude u vlasništvu vaše konkurencije, što znači da ste na jednom primeru nefunkcionalnosti sajta izgubili potencijalnog kupca ili korisnika usluga. Naslovna strana sajta treba da sadrži meni koji će pružiti većini korisnika interneta mogućnost da se za kratko vreme upoznaju sa sadržajem vaše ponude. Posetioci sajtova očekuju da bez dodatnih napora dobiju većinu informacija, što znači da su retko spremni da se informišu putem telefona, i-mejla ili ličnim dolaskom. Zbog toga treba da im izađete u susret i pružite im što više korisnih i kompletnih sadržaja.

Ukoliko ste, na primer, vlasnik fitnes centra i želite uz pomoć sajta da promovišete usluge, dobra web prezentacija treba da ponudi opis svih ponuđenih programa, termine i raspored održavanja treninga, cene treninga, spisak trenera – instruktora i njihove kratke biografije. Naravno, važna je i foto galerija fitnes centra i prostora u kome se treninzi održavaju, kako bi se budući klijenti odlučili da li im odgovara ambijent i atmosfera. Opšti podaci (kada ste osnovani, koje usluge pružate…), adresa, radno vreme i kontakt telefoni odnosno elektronska pošta se podrazumevaju. Svi dodatni podaci, pored navedenih, mogu vam ići u prilog, čime ćete doprineti boljem kvalitetu sajta. U slučaju bilo kakvih promena informacija koje su od važnosti za sve buduće i stare članove, nove podatke treba na vreme ažurirati kako ne biste došli u situaciju da se zbog pogrešnih informacija na sajtu korisnici vaših usluga ”neprijatno iznenade” dolaskom u fitnes centar.

S obzirom na popularnost društvenih mreža, postavite linkove poslovnih profila na sajt. Tako ćete lakše pristupiti potencijalnim klijentima koji koriste društvene mreže kao jedan od glavnih izvora informacija. Ipak, ne dozvolite da vam promocija na društvenim mrežama bude na uštrb zvaničnog sajta. To treba da se radi paralelno i smisleno, tako da se ne desi da ste prilično aktivni na društvenim mrežama, a da je sajt ”zastareo” i ne prati vaše profile.

Prvi utisak o nekoj kompaniji i dalje se stiče na osnovu njenog zvaničnog sajta, dok su ostali promotivni kanali na internetu važni za izgradnju kredibiliteta i imidža. Vođeni ovim idejama možete unaprediti svoje poslovanje i odgovoriti na zahteve tržišta, a samim tim učiniti vaš posao uspešnijim zahvaljujući mogućnostima koje vam pruža internet.

Dodajte vaš komentar | Podelite na Fejsbuku