Istraživanje "Novinar - vaš prijatelj"

Novinari biraju najkomunikativniju ličnost i organizaciju

Agencija za odnose s javnošću, marketing, konsalting i istraživanje PRAGMA, na kraju svake kalendarske godine, realizuje istraživanje stavova novinara najrelevantnijih beogradskih glasila o kvalitetu odnosa s medijima i odnosa s novinarima privrednih i neprivrednih organizacija i javnih ličnosti u Srbiji.

"Žiri sedme sile", sastavljen od nekoliko stotina novinara najvažnijih beogradskih medija, analizira kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: društvene privredne organizacije, privatne kompanije, ustanove kulture, sportske organizacije, humanitarne i druge nevladine organizacije, državne institucije, političke organizacije, najbolje press konferencije, najbolji press materijali.

 


 

Najkomunikativnije javne ličnosti i organizacije u 2016. prema tradicionalnom istraživanju PR agencije "Pragma"

Vučić, sportisti, zaštitnici građana i, naravno - Ljajić!

Beograd, 9. februar 2017. - Rodoljub Šabić (poverenik za informacije od javnog značaja), Aleksandar Vučić, Rasim Lajić, Saša Janković (zaštitnik građana), Ivana Španović i Novak Đoković - bili su najkomunikativniji državni i politički funkcioneri i javne ličnosti u Srbiji tokom 2016. godine, pokazuju rezultati tradicionalnog istraživanja "Novinar - Vaš prijatelj" koje je, šesnaesti put za redom, tokom decembra 2016. i januara ove godine, sprovela PR agencija "Pragma". Zanimljivo je da je potpredsednika Vlade Srbije Rasima Ljajića, svih 16 godina, "novinarski žiri" svrstavao u sam vrh političkih i državnih funkcionera koji imaju najbolje odnose s medijima.

Najkomunikativniji državni i politički funkcioneri

Pobednici. Autor: Dušan Gađanski, saradnik agencije "Pragma"

 

Među javnim ličnostima koje su tokom 2016. godine - prema mišljenju novinara najrelevantnijih srpskih medija - promenile svoj imidž u odnosu na prethodni period, nezavisno od toga da li "na bolje" ili "na gore", izdvojili su se Marko Đurić, Čedomir Jovanović i Marijan Rističević.

Među državnim i političkim institucijama najbolje odnose s medijima imali su: Vlada Srbije i Ministarstvo odbrane, a među strankama Srpska radikalna stranka i Dveri. U kategoriji profitnih (privrednih) organizacija najbolje su komunicirali s medijima "Laguna", "Hemofarm Štade" i "Vulkan". Među neprofitnim organizacijama novinari su izdvojili Komesarijat za izbeglice i migracije i Srpsku akademiju nauka i umetnosti.

Organizovani događaji koji su, prema oceni novinara, obeležili prošlu godinu u Srbiji jesu: vanredni parlamentarni izbori, Sajam knjiga i rušenje objekata u Savamali.

Ovo su samo neki od rezultata istraživanja stavova 300 novinara srpskih medija. U tradicionalnom istraživanju "Novinar - Vaš prijatelj" koje, krajem svake godine, sprovodi PR agencija "Pragma", ispitanici analiziraju kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: državne institucije, političke organizacije, privredne i neprivredne organizacije, političke i ostale javne ličnosti, a biraju se i organizacije koje imaju najbolje kanale i sredstva komunikacije s novinarima.

 


 

Kako su novinari glasali svih ovih godina?