Najkomunikativnije javne ličnosti i organizacije u 2011. prema tradicionalnom istraživanju PR agencije "Pragma"
Rasim Ljajić i Ivica Dačić i ove godine bez premca
Beograd, 27. februar 2012. - Rasim Ljajić, ponovo i ubedljivo, a potom Ivica Dačić, Dragan Ðilas, Rodoljub Šabić (poverenik za informacije od javnog značaja), te bivši potpredsednik Vlade zadužen za evrointegracije Božidar Ðelić - bili su najkomunikativniji državni i politički funkcioneri u Srbiji tokom 2011. godine, pokazuju rezultati tradicionalnog istraživanja "Novinar - Vaš prijatelj" koje je, jedanaestu godinu za redom, sprovela PR agencija "Pragma".
Među javnim ličnostima koje su tokom 2011. godine - prema mišljenju novinara najrelevantnijih srpskih medija - na kvalitetan način, promenile svoj imidž u odnosu na prethodni period, prvi je Aleksandar Vučić, a slede Ivica Dačić i Janko Tipsarević. Među državnim i političkim institucijama najbolje odnose s medijima imali su Agencija za borbu protiv korupcije i Kancelarija poverenika za informacije od javnog značaja, a istaknuti su i Ministarstvo omladine i sporta, Narodna banka Srbije, Ministarstvo rada i socijalne politike i MUP.
Pobednici. Autor: Dušan Gađanski, saradnik agencije "Pragma"
U kategoriji profitnih (privrednih) organizacija najbolje su komunicirali s medijima Prva srpska televizija, Delta holding, TV Pink i VIP mobile. Među neprofitnim organizacijama novinari su izdvojili Turističku organizaciju Srbije, te Odbojkaški, Rukometni i Teniski savez Srbije. U kategoriji javnih ličnosti novinari su najviše pozitivnih ocena dali Novaku Ðokoviću, a izdvojili su Janka Tipsarevića, Jelenu Karleušu i Roberta Prosinečkog, a od predstavnika privrednih i neprivrednih organizacija direktora "Pošta Srbije" Gorana Ćirića i "ITM grupe" Toplicu Spasojevića.
Organizovani događaj koji je, prema mišljenju novinara, obeležio prošlu godinu u Srbiji su Evropsko prevenstvo u odbojci za žene (održano u Beogradu), kampanja "Bitka za bebe" i organizovani dočeci Novaka Ðokovića i ostalih sportista u glavnom gradu.
Ovo su samo neki od rezultata istraživanja stavova oko 200 novinara srpskih medija. U tradicionalnom istraživanju "Novinar - Vaš prijatelj" koje, krajem svake godine, sprovodi PR agencija "Pragma", ispitanici analiziraju kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: državne institucije, političke organizacije, privredne i neprivredne organizacije, političke i ostale javne ličnosti, a biraju se i organizacije koje imaju najbolje kanale i sredstva komunikacije s novinarima.
Kako su novinari glasali svih ovih godina?