Najkomunikativnije javne ličnosti i organizacije u 2010. prema tradicionalnom istraživanju PR agencije "Pragma"

Rasim Ljajić i Ivica Dačić bez premca

Beograd, 7. mart 2011. - Rasim Ljajić, ponovo i ubedljivo, a potom Ivica Dačić, Dragan Ðilas, Rodoljub Šabić (poverenik za informacije od javnog značaja), Saša Janković (zaštitnik građana) i Dragan Šutanovac - bili su najkomunikativniji državni i politički funkcioneri u Srbiji tokom 2010. godine, pokazuju rezultati tradicionalnog istraživanja "Novinar - Vaš prijatelj" koje je, desetu godinu za redom, sprovela PR agencija "Pragma".

Među javnim ličnostima koje su tokom 2010. godine - prema mišljenju novinara najrelevantnijih srpskih medija - na kvalitetan način, promenili svoj imidž u odnosu na prethodni period, prvi je Ivica Dačić, a slede Tomislav Nikolić, Aleksandar Vučić, Jelena Karleuša i Seka Aleksić.

Najkomunikativniji državni i politički funkcioneri

Pobednici. Autor: Dušan Gađanski, saradnik agencije "Pragma"

 

Među državnim i političkim institucijama najbolje odnose s medijima imali su Privredna komora Srbije, Ministarstvo za rad i socijalnu politiku, Poverenik za informacije od javnog značaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Zaštitnik građana i Narodna banka Srbije. Zanimljivo je, takođe, da su anketirani najviše zamerki u vezi s komunikacijom imali na račun institucije Vlade Srbije.

U kategoriji profitnih (privrednih) organizacija najbolje su komunicirali s medijima Elektroprivreda Srbije, VIP, Banka Inteza i TV Pink, a ispitanici su pohvalili i Železnice Srbije, Delta Maxi, NIS, Merkator, Rajfajzen i Sosiete ženeral banku.

Među neprofitnim organizacijama novinari su izdvojili Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji.

Od predstavnika ostalih privrednih i neprivrednih organizacija i javnih ličnosti novinari su najviše pozitivnih ocena dali Novaku Ðokoviću, Vladetu Divcu, Draganu Kapičiću, Jeleni Karleuši, ali i biznismenu Nenadu Popoviću i direktoru Turističke organizacije Beograda Dejanu Veselinovu.

Organizovani događaj koji je, prema mišljenju novinara, obeležio prošlu godinu u Srbiji je finale "Dejvis kupa", a slede "Parada ponosa" i 50. Sabor trubača u Guči.

Ovo su samo neki od rezultata istraživanja stavova oko 300 novinara srpskih medija. U tradicionalnom istraživanju "Novinar - Vaš prijatelj" koje, krajem svake godine, sprovodi PR agencija "Pragma", ispitanici analiziraju kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: državne institucije, političke organizacije, privredne i neprivredne organizacije, političke i ostale javne ličnosti, a biraju se i organizacije koje imaju najbolje kanale i sredstva komunikacije s novinarima.

 


 

Kako su novinari glasali svih ovih godina?