Najkomunikativnije javne ličnosti i organizacije u 2006. prema izboru PR agencije "Pragma"

Ljajić, Tadić, ali i Velja i Maja

Beograd, 6. februar 2007 - Rasim Ljajić, Boris Tadić, Tanja Miščević, Bruno Vekarić i Srđan Srećković - bili su najkomunikativniji državni funkcioneri i političari u Srbiji tokom 2006. godine, prema mišljenju 180 novinara najrelevantnijih srpskih medija.

Na vrhu ličnosti koje su, tokom prošle godine, promenile imidž na kvalitetan način nalaze se Velimir Ilić, Maja Gojković, Boris Tadić, Vuk Drašković, Čedomir Jovanović i Svetlana Ražnatović - pokazuju rezultati istraživanja "Novinar - Vaš prijatelj" koje je, šesti put zaredom, sprovela PR agencija Pragma.

Iz nevladinog sektora, najbolje odnose s medijima imali su Marko Blagojević, Sonja Biserko, Vesna Stanojević, Dušan Janjić, Milan Nikolić i Miroslav Prokopijević.

Najkomunikativniji državni i politički funkcioneri

Najkomunikativniji državni i politički funkcioneri.
Autor: Dušan Gađanski, saradnik agencije "Pragma"


Najbolju komunikaciju s medijima imale su sledeće političke organizacije i državne institucije u Srbiji: Skupština grada Beograda, Kancelarija Vlade Srbije za pridruživanje Evropskoj uniji, Specijalno tužilaštvo za ratne zločine, Narodna banka Srbije i Minsitarstvo za nauku i zaštitu životne sredine.

Među nevladinim organizacijama, najviše glasova novinara dobili su: Cesid, Evropski pokret u Srbiji, Astra, Centar za proučavanje alternativa i Transparentnost Srbija.

Kada je reč o javnim i državnim privrednim preduzećima, najbolji su bili Beogradski sajam, JKP "Parking servis" i Beoelektrane, a od državnih nameštenika u profitnom sektoru izdvojili su se Jasna Matić, Anđelko Trpković i Milanko Šarančić.

Od privrednih preduzeća sa privatnim vlasništvom, najviše "sluha za novinare" imali su "Delta", "Hemofarm", Rajfajzen banka i Comtrade, a od pojedinaca Milka Forcan, Veselin Jevrosimović i Vojin Ðorđević.

Centar "Sava", Beogradska filharmonija, Atelje 212, Geopoetika i Komuna - organizacije su iz oblasti kulture koje su imale najbolje odnose s medijima, dok su, među čelnicima ustanova kulture najviše glasova dobili Bladislav Bajac, Ivan Tasovac i Valderama (Zoran Nestorović).

U kategoriji javne ličnosti (pojedinci) najviše novinarskih glasova dobili su Zdravko Čolić, Goran Svilanović, Aleksandra Kovač i Bajaga.

Najzanimljivije press konferencije organizovali su Medija centar, preduzeća iz sistema "Delta", Turistička organizacija Srbije, Fudbalski savez Srbije, Jazas, Košarkaški klub "Partizan", Vaterpolo savez Srbije, Turistička organizacija Beograda...

Među onima koji su imali najkvalitetnije press materijale su: Beogradski sajam, Exit, Jazas, Ministarstvo finansija, Narodna banka Srbije, Privredna komora Srbije, Turistička organizacija Beograda, Vlada Srbije, Vaterpolo savez Srbije.

Organizovani događaji koji su obeležili 2006. godinu su Exit, referendum i proglašanje Ustava Srbije, Evropsko vaterpolo prvenstvo u Beogradu i sahrana Slobodana Miloševića.

U tradicionalnom istraživanju "Novinar - Vaš prijatelj" koje, krajem svake godine, realizuje PR agencija PRAGMA, ispitanici su analizirali kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: društvene privredne organizacije, privatne kompanije, ustanove kulture, sportske organizacije, humanitarne i druge nevladine organizacije, državne institucije, političke organizacije, najbolje press konferencije.

 


 

Kako su novinari glasali svih ovih godina?